28 Ekim 2008 Salı

AÇMA &PÇDSE 28


Bloglarımıza yasak geldi.üzüldük ,telaşlandık....ama ben inanıyordum tekrar açılacağına... her ihtimale karşı wordpress'ten yeni bir blog açtım . bloğumu oraya aktardım ama hiç mutlu olamadım orda. alışmamıştım çünkü.. hiç içimden yazma hevesi gelmedi.. ve blogspotun açılmasını beklemeye karar verdim.. fazla uzun sürmedi ve bugün baktım ki açılmış..
YAŞASIN!.....
KAVUŞTUK BLOGLARIMIZA..
şimdi güzel yumuşacık bir açma tarifi vereceğim.şimdi farkettim ki hiç açma tarif vermemişim. tarif şöyle:
  • 2 bardak ılık su( ben 1 bardağını süt, 1 bardağını su koydum.istediğiniz gibi yapabilirsiniz.)
  • 1 paket yaşmaya
  • 1 bardak sıvıyağ
  • yarım bardak şeker
  • bir yumurtanın akı,srısını üstüne süreceğiz.
  • aldığı kadar un ve tuz.

önce mayayı ılık süt ve suyu ve şekeri karıştırıyoruz.. sonra diğer malzemeleri katıp. hamurumuzu yoğuruyoruz.hamurun üstünü kapatıp sıcak bir yerde mayalanmaya bırakıyoruz.. bir iki saat sonra kabaran hamurumuzdan parçalar koparıp şekil veriyoruz.(ortasına margarin sürüp şekil veriyoruz.).

tepsi yedizdiğimiz açmalarında biraz kabarmasını bekliyoruz .sonra da yumurta sarısını sürüp,susamlarını da döküyoruz ve fırına veriyoruz..

6 yorum:

antepası dedi ki...

Aynı şekilde bende mutlu olamadım.Kızdım buradaki bütün dosyalarımıda yedekleyip sildim.Şimdi onları yeniden yüklemeyi deneyeceğim.Açma süper görünüyor.Eline sağlık.Yaşasın bloguma kavuştum:))

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Elifcim ellerine sağlık
misss gibi olmuş açmalar

gözümüz aydınn :)

fatosun mutfagından... dedi ki...

Cumhuriyet bayramımız hepimize kutlu olsun canım.öpüyorum çook sevgiler..

yasemin dedi ki...

Tarifin yayinda ellerine saglik cnm ;) katilimindan dolayi ck tesekkür ediyorum , tekrar bekliyorum cnm ..aeo

Selma Alkan dedi ki...

Gunaydin Elif ablacim oncelikle seninde bayramini kutlarim.ne mutlu TURKUM diyene..ellerine saglik ben kurabiyenin her turlusunu cok severim..sitede bizlere cok guzel tarifler paylasmissin tesekkurler sana guzel bir gun gecirmeni diliyorummm..sevgiler

Sevil Şahin dedi ki...

MERHABA Canımcım;
28. Ev sahibemiz olan YASEMİN (TATLIKURABİYEM.BLOGSPOT) arkadaşımıza olan destegin ve tarifin için bende Porselen demlik ailesi( http://birdemliksohbet.blogspot.com ) olarak teşekküre geldim .ELLERİNİZE SAGLIK
Sevgilerimle SEVİL SAHİN
Bu bir duyurudur :eger daha önce yolladıysam kusura bakma arkadaşım ne kadar cok duyurulursa o kadar cok katılım olacaktır şimdiden bu duyurumu yayınladıgın için tşk ederim
MERHABALAR CANIM ;
ARTIK GELENEKSEL HALE GETİRMEYİ PLANLADIĞIMIZ İSTANBUL BULUŞMALARININ 3 .SÜNÜ GERCEKLESTİRECEGİZ DUYDUK DUYMADIK DEMEYİN 8 KASIM 2008 SAAT 14:00 DE BAKIRKÖY GALERİA DA ALT KATINDA MADODA BULUŞACAGIZ SENİDE ARAMIZDA GÖRMEKTEN MUTLULUK DUYARIM .
DAVET ETMEYİ UNUTTUGUM YADA YETİŞEMEDİM TÜM İSTANBULDAKİ SİTE SAHİBİ DOSTLARIM HEPİNİZİ BEKLİYORUM GELMEK İSTERSENİZ EGER YORUM KISMINA TELEFON VE İSİMLERİNİZİ BIRAKMANIZ YETERLİ OLACAKTIR İSTERSENİZ MSN ADRESLERİNİZİDE YAZABİLİRSİNİZ. YORUMLARIM ONAYLIDIR VE KESİNLİKLE YAYINLANMAYACAKTIR. LÜTFEN BANA OLUMLU YADA OLUMSUZ YORUM BIRAKINIZ
SEVGİLER BİRDEMLİKSOHBET SEVİL

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails