15 Şubat 2009 Pazar

MUHALLEBİLİ KADAYIF


Malzemeler:
300gr kadayıf
6 yemek kaşığı toz şeker
5 yemek kaşığı tereyağı
1,5 su bardağı doğranmış ceviz

Hazırlanması:
Kadayıfı 1-2 saat öncesinden derin dondurucuya koyun. Dondurucudan alıp kolayca kırarak tencereye koyun.

İçine yağı, şekeri lave edip orta harlı ateşte sürekli karıştırarak kavurun. Pembe hale gelince cevizi ekleyin. Ateşten alıp soğutun.

Muhallebi Malzemeleri:
1kg süt
4 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı mısır nişastası
2 türk kahvesi fincanı toz şeker
1 yumurta
1 paket vanilya
1 küçük paket (süt paketinde) krema

Hazırlanması:
Krema hariç tüm malzemeyi muhallebi gibi pişirip soğutun. Soğuduktan sonra içine kremayı ekleyip mikserle karıştırın.
Kadayıfın yarısını büyük dikdörtgen borcama serin. Üzerine muhallebiyi yayın. Kalan kadayıfı da serin.

tarif portakal ağacından. ama resim bana ait..tatlıyıda merve yaptı. ondan tarif almayı unuttuğum için tarifi portakal ağacından alıntı yaptım

KIZILCIK ŞURUBU sitesinin sahibi canım arkadaşım senem beni bu ödüle layık görmüş çok teşekkür ediyorum kendisine.......

7 yorum:

Adsız dedi ki...

Kadayıfı hiç sevmem ama bu muhallebili kadayıfı çok sevdim:) İşin içinde muhalebili oluncaa:)
Ellerine sağlık canım..

HÜLYA dedi ki...

sevgili elifcim merhaba...

ziyaretine çok teşekkürler canım ... her zaan beklerim görüşmek üzere sevgiyle kal

Adsız dedi ki...

gerçekten çok leziz oluyor :)
ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

Mervenin ellerine sağlık
çok lezzetli bir tatlı

sevgiyle kal

Seda'nın Günlüğü dedi ki...

Canım güzel yorumun için çok teşekkür ederim. Muhallebili kadayıfı birçok yerde gördüm ama denemeye hiç fırsatım olmadı. Çok da merak ediyorum aslında.
Ellerine sağlık

fatosun mutfagından... dedi ki...

elifcim çok güzel görünüyor canım ellerine sağlık

Feyza Fidan dedi ki...

Çok nefasetli görünüyor kadayıf,
ikinizinde ellerine sağlık Elif'cim, tam bir ekip işi olmuş :)Sevgiler..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails