14 Ekim 2008 Salı

GELİNCİK MANTARI VE KIKIRDAK MANTARI

kova kova mantar
bu kıkırdak mantarlarını dağda bulunca hemen çektik.. çok güzeller dimi..

bunlarda kıkırdak mantarı. çok sevimliler dimi.






bunlar gelincik mantarı.evde temizleme işini yaparken mantarları





ben geldim ...
on gün demiştim ama 15 günden fazla oldu.......

bayram tatilimize bide mantar tatili eklenince gelemedik istanbula..
mantarlar çıktı dağlarda .. e toplamadan nasıl geliriz..

hasanın yıllık izni tesadüfen tam mantar zamanına denk gelince kendimizi dağlarda bulduk.. bayramdan sonra bayağa zorlu bir hafta geçirdik ama değdi..

insanın o mantarları bulunca nasıl sevindiğini anlatamam size.. o kadar mutlu oluyo ki insan bazen onları aynı çocuk sever gibi seviyoruz.. hele bu gelincik mantarı.... kırmızı kırmızı uzaktan göz kırpıyoya.. sonra onu pişirip yemeye kıyamıyoruz...

mantarların çok güzel resimlerini çektim ama aksilik hafıza kartı şu an aynımda yok.. resimlere ulaşır ulaşmaz buraya o resimleri ekleme yapacağım..

pişirdiğim yemek gelincik mantarı... kışında bol bol pişirebilmek için donduruca koyduk...bir iki tane de konserve yaptım.. konserveyi çok yapamadım çünkü ya tutmazsa canım mantarlar ziyan olur... ..neyseki ikiside tuttu..
şimdi aklım gene köyde tekrar gidip mantar toplamak istiyorum.. hasan benden çok heveslii.. hergün annemlerden rapor alıyoruz ; mantar varmı , yoksa bittimi?.. bugün ne kadar topladınız?.. kolay buldunuz mu.?...........


neyse fazla uzatmadan tarife geçeyim..

mantarlar temizlenir iyice yıkanır..dilerseniz biraz sıcak tuzlu suda bekletebilirsiniz..
soğanlar sotelik doğranır ,yağda kavrulur ,salçası konur ve yıkayıp süzdürdüğümüz mantarları da tencereye atıp kavuruyoruz. kavurma işlemi bitince suyunu katıp pişiriyoruz..

11 yorum:

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Canim hosgeldin...

Harika bir yemek olmus,ellerine saglik bol mantarli daha ne olsun,opuldun tatlim...

Adsız dedi ki...

hmm nefis olmustur inanirim
sevgiler
Emel-deturkserecepten.blogspot.com

akasyakokusu dedi ki...

Ezgi'cim kız sen essahtan kayboldun:)) Ben arada gelirdin diyordum meğer neler yapmışsın..
Eeee şimdi olmadı bu mantarları ben görmedim farzediyorum..Bayılırım bayılırım..Bolu'da çookkk yesim..Deprezeye koydum..Ama az haşlayıpta koyacaktım sanırım..Buzu çözülünce kara su gibi eriyor hemen..Keşke nette araştırma yapıp öyle dondursaydım..Ama yine telef olmadan pişirdim yani.Trflon tavada et gibi:)) ohhh yada soteli..Ama bu kırmızı et gibi kandıramı kanlıca mantarı gibi duruyor.
ayy açlık başıma vurdu tabağı alıp gideyim.
Öptüm sevgilerimle.

akasyakokusu dedi ki...

Ayy çok özür canım..Adres çubuğunda minikevim ezgi diye düşünürdüm hepte.
yok karıştırmadımda.ezh'ymiş..açlık başıma vurdu acep.
canım hoşgör neydersin..arada oluyor galiba.
dediğin gibi mantarları özledimmmm..valla ne edem burda kültür mantarı bile 7 milyon kilosu..el atıyorum pahalı deyip bırakıyorum bazen..çok öptüm canım by..

Adsız dedi ki...

Mantar harika görünüyor.
Bizde bayram için şiledeydik.
Mantar toplamaya gitmedik.
Ama şimdi pişman oldum.
Sevgiler.

MUTFAKISTAN dedi ki...

ben cesaret edemem daglardan mantar toplayip yemege,cok lezzetli olurmus canim siz anladiginiz icin yanilmazsiniz tabii afiyet olsun sevgiler

MUTFAKISTAN dedi ki...

canim bir arkadasa daha sordum sanada sorsam acaba arkadas listesini nasil hazirliyorsunuz ,ekleyen arkadaslari hemen gormek cok guzel bana yazarsan belki yaparim tesekkurler

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Hoşgeldin canım bütün mantar türlerine bayılıyorum
ellerine sağlık

bu arada sobelendin haberin olsun

sevgiyle kal

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Merhaba Elif,
Haklısın mantarlarımız aynı,ismi değişik.
Bizim oralarda gelincik mantarına yumurta mantarı deniliyor.
Mantarı ve yerdeki görüntüsünü çok severim.
Saatlerce mantar resmi çeksem hiç bıkmam.
Yürüyebileceğimi bilsem bende dağlara çıkmak isterdim ama cesaret edemedim.
Neyseki köydeki evin çevresinde bulduklarım bir nebzede olsa beni memnun etti.
Bende döndükten sonra yengemlere hep,mantar buldunuz mu? hangi tür-ne kadar buldunuz diye sorular sorup,durdum.
Ne yazık ki ben döndükten sonra farklı türlerde çok sayıda mantara rastlamışlar.
Bu arada ekleyeceğin mantar resimlerini merakla bekliyorum.

saniyesultan dedi ki...

ellerine sağlık türkçe ismini bilmiyorum siz tanıyorsanız .?ismi gelinçik öylemi. Bir bilgi daha öğrenmiş oldum.

Tijen dedi ki...

Elif bunlar harika! Kapını çalarsam mantar yemek için şaşırma.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails