22 Mart 2008 Cumartesi

fincanda kek


gene bilgisayar başına oturmuş ve vakıt geçiriyordum . tabı blog blog gezip tariflere bakıyodum.tarif defterinde bi tarif okudum ve hemen bunu denemelıyım dedim. fırında değil de tencerede kek pişirecektım.acaba nasıl olcaktı. hemen işe koyuldum. işte bu kekler çıktı ortaya.
tarif şöyle;1 yumurta ve 1 buçuk çay bardağı şeker çırpılır.

1 çay bardağı süt ve yarım çaybardağı sıvıyağ katılıp çırpmaya devam edilir.

yarım paket kabartma tozu ,vanilya,(isteğe göre)damla çikolata,(isteğe göre) portakal kabuğu rendesi,un katılıp çırpılır. unun ölçüsü yok ama kıvamı biraz koyu olacak.

6 tane nescafe fincanı yağlanır. yarılarına kadar kek hamuru dökülür. buyukce bir tencereye yerleştirilir ve tencereye yarısına kdar su koyulur .kapağı kapatılır kapağın altına havlu koyulur kaynarken buhar olup keklere damlamasın diye.

kaynayınca altı kısılır. ve yarımsaat hiç kapağı açılmadan pişirilir. ocağı söndürünce gene 15 dakıka kadar kapağı açmıyoruz. afiyet olsun

4 yorum:

Fulya dedi ki...

DEğişik ve orjial bir tarif olmuş.Eline sağlık.Afiyetle yiyin inşallah.

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Canım ellerine sağlık harika görünüyor.Bende denedim bu tarfi çok hafif oluyor mutlu pazarlar

sevgiyle kal

pervin dedi ki...

elifcim kekler çok nefis gözüküyor ellerinize sağlık fincanda kek hiç yapmamıştım bende denicem ayrıca kızımı kaç yaşıda sormuşunuz bir oğlum 29 yaşında havalanın da gümrük müşafiri olarak çalışıyor büyük kızım 25 yaşında sigorta şirketinde çalışıyor küçük kızım 20 yaşında istanbul iniversitesi fransızdili edebiyatında okuyor işte biraz ailemi tanıtmış oldum sevgiyle kalın...

elif dedi ki...

teşekkur edrim. sana pervin abla dememın bi sakıncası yoksa abla diyim. çunku benim yasında kızların var. ben de 26 yaşındayım.
allah onların eksıklığını göstermesın.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails