25 Nisan 2008 Cuma

ıspanaklı pasta



bu ıspanaklı pastayı kayınvalidemin misafirleri için yaptım. ilk defa yaptım ıspanaklı pastayı. bu kadar lezzetli olacağını tahmin etmemiştim. eğer ıspanaklı pastayı denemeyen varsa mutlaka denesin. çünkü herkes çok beğendi. tarifini istediler. bende ' siteme girin ordan alın tarifi' dedim. şimdi hemen tarife geçeyim


3 yumurta
1,5 su bardağı şeker
250gr kadar ıspanak
3/4 su bardağı sıvı yağ
2 su bardağı elenmiş un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya



Yapılışı:


Önce yumurtalarla şekeri çok iyi çırpın. İyice kabarsın krema gibi olsun.


Ispanağı az bir yağda kavurarak diriliğini giderin. Daha sonra blender yada robottan geçirin.

Bunu yaparken bir yandan da keke ilave edilecek sıvı yağı ve vanilyayı ekleyin ve yine geçirin robottan.

Yumurtalı karışıma ekleyin. Unu kabartma tozunu birlikte eleyip karışıma ilave edin. Bu asamadan sonra sadece birbirine yedirecek kadar tahta kaşıkla karıştırın.

Yağlanmış pasta kalıbınıza dökün.

Önceden ısıtılmış 175 dereceli fırında 30-40 dakika kadar pişirin.

Kekinizi kalıptan çıkarıp soğumaya bırakın. Ilındıktan sonra tırtıllı uzun bıçakla ortadan ikiye kesin.

İlk yarısını servis tepsinize yerleştirip soğuk sütle ıslatın
kakaolu krem şantiyi tarifine göre yapıp kekin arakatına sürün. ben krem şantinin üstüne damla çikolata da koydum.

İkinciyi de üstüne koyup tekrar onuda sütle ıslatın. ve üstüne yaptığımız kremayı sürün. ben kenarlarına da içine koyduğumuz kremşantiden koydum. ve isteğinize göre süsleyin. kekten birzcık parçalar ayırısanız bu şekilde üstüne yanlarına serpebilirsiniz bu parçaları.
krema
yarım paket margarini eritiyoruz
içine iki kaşık nişasta
yarım bardak şeker
bir bardaktan biraz az süt katıp pişiriyoruz.
soğuyunca pastamızın üstüne sürüyoruz.
böğürtlenleri yazın toplayıp dondurucuya koymuştum.

7 yorum:

Gönülünce Lezzetler dedi ki...

BİR DOSTTAN:))
MERHABA ARKADAŞIM!!
Merhaba sana güzel insan

Hiç kimse sana söyledi mi?
Ne kadar özel bir insan olduğunu.
Etrafına yaydığın ışığı
Bir yıldızın ışığı kadar,

Hiç kimse sana söyledi mi?
Diğerlerinin hisleri için ne kadar önemli olduğunu

Hiç kimse sana söyledi mi?
çoğu zaman onlar üzgünken,
Senin mesajın onları biraz olsun güldürürdü, ve onları memnun ederdi.
bişeyler göndermek için harcadığın zaman için. Ve bulduğun şeyleri paylaşmak
teşekkür etmeye kelime yoktur, ama birisi senin iyi olduğunu bilir.

Hiç kimse sana söyledi mi?
Seni ne kadar sevdiklerini?

Neyse benim sevgili arkadaşım;
bugün sana şunu söylüyorum ki umarım bu mesajı geri alırım.
İnanıyorum ki arkadaşsız geçen zamanlarda kaçırdığın şeyler çok fazladır.
Arkadaşı ve Tanıdığı birbirine karıştırmayın.
Aralarında bir fark vardır.
Çünkü ben seni önemserim.bu ulusal önemseme haftası...ve bütün
arkadaşlarınıza onları önemsediğinize dair mesajlar yazın ve onların
kendilerini iyi hissetmelerini sağlayın eğer size cevap yazarlarsa bu
onların da sizi önemsediği anlamına gelir.
BU ARKADAŞLIĞIN ELİDİR!!(ARKADAŞLIK DEVAMLIDIR)

. dedi ki...

ELIFIM HAKIKATTEN NEFIS OLMUS PASTACIGIN CANIM,ELINE SAGLIK.
KATEGORI RESIMLEMEYI MÜSAIT BIR ZAMANDA YAPALIM CANIM,NEDEN YARDIM ETMIYEYIMKI.ASKOLSUN:)))

sarımutfak-hande dedi ki...

nefis olmuş canım ellerine sağlık
o tek dilimi aldım arama cnm:):):)

yesildomates dedi ki...

canım bende çok severim ıspanaklı pastayı..yaparken çok terettüd ettim..ama tadına yerken doyamadım..
ellerine sağlık..
yayza bende böğürtlen atacağım dolaba ..iyi fikir..
öpüyorum arkadaşım...

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Elifcim ellerine sağlık
harika olmuş pastan,gerçekten denenmesi gereken bir tarif

şekerim seninle de şöyle iki lafın belini kıramadık,ben pazar dönüyorum,sen şileye ne zaman gidiyorsun
görüşmek üzere,öpüyorum seni ve zeynep azrayı

keskinli dedi ki...

selam elifcim
gecte olsa kesfettmisin bu lezzeti gercekten süper oluyor vede ispanakli oldugunu bilmeyen asla farketmez fistik niyetine götürür:))
Sevgiler güzel bir hafta sonu dilerim öptüm

sadiye dedi ki...

çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails