10 Haziran 2008 Salı

İRMİK HELVASI


İRMİK HELVASI

1 paket irmik
250 gr margarin veya tereyağı
4,5 bardak su
4,5 bardak şeker
biraz fıstık(ben kullanmadım.çünkü evde yoktu)


margarin eritilir
fıstıklar ve irmik yağın içine koyulur ve yavaş yavaş iyice kavrulur.fıstıkların ve irmiin rengi koyulaşana kadar.
ayrı bir yerde su kaynatılır.
şeker kavrulan irmiklerin üzerine dökülür bir iki kere çevirince kaynamış su tencereye dökülür. ama bu aşamada çok dikkatli olmak gerekiyor. çünkü su çok sıçrıyor. dikkat edin.
suyu dökünce gene bir iki defa karıştırın. zaten o suyu çekmesi 5 dakka sürmüyo.
suyu çekince altı kapatılır ve yarım saat tencerenin ağzı kapatılarak dinlenmeye bırakılır. yarım saat sonra açın kapağını ve servis yapın.
AFİYET OLSUN
Posted by Picasa

7 yorum:

SOFRAOZLEMİ dedi ki...

irmik helvasını çok severim..gece gece bile canım çekti..ellerine sağlık canım.
sevgiler

karakazan dedi ki...

Elifcigim,bayilirim irmik helvasina.Nefis olmus canim eline saglik.
selamlarimla,serap.

elma şekeri dedi ki...

Ellerine saglik nefis görünyor........
Sevgilerimle.....

pelince dedi ki...

İrmik helvası çok güzel olmuş ellerine sağlık..,
Aşağıdaki fotoğraflara bayıldım,Şubat ayında gelmiştim en son canım çekti şimdi:)) En kısa zamanda şile'ye gelmeliyim..

antepası dedi ki...

Eline sağlık nefis görünyor.Severek yerim ve yaparım.Tatlı krizim tutmaya görsün yeterki:))

Adsız dedi ki...

günaydın irmik helvası çayla süper gider. Bende severim bunu. Ellerine sağlıksevgiler
sadiye

Adsız dedi ki...

Ellerine saglik canim,nefis olmus...opuyorum.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails