11 Haziran 2008 Çarşamba

KAKAOLU KURABİYE VE EV YAPIMI ŞEKER HAMURU












bugün ablamın kızı ervanın, kızımın en sevdiği arkadaşının ,benim afacan yeğenim erva'nın doğum günü vardı.



bende onun için kurabiye yaptım bugün.önce kurabiyenin tarifini vereyim



2 su bardağı un
150 gr tuzsuz margarin
3 çorba kaşığı pudra şekeri
3 çorba kaşığı kakao
3 çorba kaşığı nişasta
1 yumurta
yarım çay kaşığı karbonat
Üzeri için ;
50 gr sütlü + 50 gr bitter çikolata

Tereyağı ve yumurta oda sıcaklığında olmalı



Unu,kakaoyu, pudra şekerini ve karbonatı geniş bir hamur yoğurma kabına eleyelim. Ortasını elimizle açalım ve yumurtayı kıralım. Tereyağını ise küp küp kesip yumurtaların üzerine ilave edelim ve yoğurmaya başlayalım. hamurumuz toparlanınca 10-15 dakika kadar buzdolabında bekletelim.


Buzdolabından hamurumuzu çıkartalım. Tezgahımızın üzerine bir avuç kadar un serpiştirelim. Ve hamurumuzu merdane ile incecik açalım. İnce açtığımız hamurumuzu kalpli kalıplar ile keselim.




Fırınımızı 180 dereceye getirip ısıtalım. Yağlı kağıt serdiğimiz fırın tepsisine kurabiyelerimizi yerleştirelim..
Isıttığımız fırınımızda yaklaşık 15-20 dakika arası pişirelim. Piştikten sonra tezgahımızın üzerinde kurabiyelerimizi soğutalım.

çikolatalarımızı benmari usülü eritelim yani büyük bir kapta suyu kaynatalım ondan küçük bir kabın içine çikolatalarımızı koyalım ve o kabı kaynayan suyun içine oturtalım. çikolatalar eriyene kadar suyumuzu kaynatalım.




kurabşyelerimizi erimiş çikoılataya batırıp çıkaralım gene yağlı kağıt üzerine koyup donmalarını bekleyelim. ben gece yaptım sabaha kadar öylece yağlı kağıt üzerinde durdular . sabah üstlerine hindistan cevizi döktüm.


işte tam kurabiyeleri yaptım mutfaktan çıkıyordum kii sabah mutfaktayım özlem arkadaşımda gördüğüm ev yapımı şeker hamuru geldi aklıma. hemen yapıyım yani mutlaka denemeliyim dedim.

bi baktım aaa pudra şekerim çok az kalmış. ama olsun kafaya koydum bi kere mutlaka denemem lazım dedim ve başladım işe .

o kadar güzel bir şeker hamuru oldu ki anlatamam yani hiç şeker hamuru kullanmamıştım daha önce ama bu aynı normal şeker hamuru gibi oldu ve şeker hamuruyla oynamak ne kadar eğlenceli bir şeymiş yaa. ben çok sevdim bu tarifle bol bol yaparım artık.

tarif şöyle ;


1 çay bardağı pudra şekeri

1 çay bardağı nişasta

1 çay bardağı su

gıda boyası

gıda boyası hariç tüm malzemeleri teflon bir tencereye alın ve tahta kaşık devamlı karıştırın. zaten hemen kalınlaşıyo ve iyice hamur gibi oluyo. iyice toplanıp hamur kıvamını alınca ocağı kapatın.



sonra hamuru tezgahın üzerine alıp tezgaha nişasta serip hamurumuzu orda yoğuralım. istediğimiz renk gıda boyası katıp yyoğurup şekiillendirelim. .mutlaka deneyin.ben ilk fırsatta pasta da deneyeceğim.

7 yorum:

SARI PAPATYALAR dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel olmuş

antepası dedi ki...

Canım döktürmüşsün bugün.Çokta güzel olmuş.Ellerine sağlık.

sadiye dedi ki...

günaydınlar
kurabiye yapmayı çok severim tabi en son yaptığımda fırına kurabiyelerimi koyup oturmuştum tv nin önünü. Sonra eşime aaaa komşulardan bir yemek yaktı çok dikkatsiz bunlar canım dediğimde sadiye sakın yanan seninkiler olmasın diye tebüssüm edince çığlık atıp fırlamamla bir oldu. yanmışlar :)
seninkiler güzel olmuş ellerine sağlık sevgiler sana

HÜLYA dedi ki...

PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİ 25
strong>http://porselendemlik.blogcu.com/ ,
http://birdemliksohbet.blogspot.com/ ve http://selmahlc.blogcu.com/tarafından hazırlanmıştır.

Akşam üstü sohbetine gelen dostlara,
Hanımlarla yapılan günlere,
Beş çayına gelen misafirlere,
Her biri birbirinden lezzetli tarifler…

MERHABA SEVGİLİ ARKADAŞLARIM,

9 Haziran 2008 (pazartesi) -22 Haziran 2008 (pazar) tarihleri arasında Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 25 Ev Sahibeliğini http://buramburam.blogspot.com/ Yani ben :) yapacağım…

Siz sevgili dostlarımı ve Katılmak isteyen herkesi etkinliğimize davet ediyorum.


Etkinliğimize ve Tarif defterlerimize birbirinden leziz tatlar kazandırmak için birbirimizi daha iyi tanımak ve yeni yeni dostlar edinmek için sizleri etkinliğimize bekliyorum canlarım. İstediğiniz kadar tarifle katılabilirsiniz.


Tariflerinizi hazırladığınızda “Porselen Demlik Çay Saati Etkinliğini 25” Başlığını yazarak sayfanızda yayınlayıp , tarifinizin hazır olduğuna dair duyurunuzu sayfama yorum bırakarak bildirmenizi rica ediyorum.

En kısa zamanda sizin sayfanıza geri dönüp tarifi kopyalayıp kendi sayfamda yayınlayacağım. sevgilerimle

Adsız dedi ki...

Slm,oncelikle Ervan'in dogum gununu kutlarim Allah bir omur boyu saglikli mutlu yillar nasib etsin insallah..

Kurabiyeler muhtesem canim ellerine saglik,kalpli bol çikolatali su an ekrani geçip alsam mi?nefis gorunuyorlar.

Ev yapimi seker hamuru tarifi super'de birde ben becersem,ama denemek isterim yapamasam da:))

Sevgiyle kal canim,opuyorum.

kelebeklisaniyeler.blogcu.com

Armoni dedi ki...

bu hamura, gıda boyası ne kadar koyuyorsunuz? ben olabildiğince az kullanmak istiyorum da fazla koymayayım? direk toz halinde boyayı mı hamura karıştırıp yoğuruyorsunuz?
Armoni

Adsız dedi ki...

Merhaba ben şeker hamuru tarifini denedim fakat bir gün sonra kurabiyelerin üstünde çatladılar.Ne yapsam çatlamamaları için?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails