26 Haziran 2008 Perşembe

TAHİN HELVASI


evde oldukça biriken tahini değerlendirmek için internette bir araştırma yaptım. tahin helvası çıkınca karşıma 'tamam bunu yapmalıyım 'dedim.helvayı zaten ailecek çok severiz ama tahinli helvayı bakalım beğeneceklermi. henüz bende tadına bakmadım. bu arada resimde ki tarih kafanızı karıştırmasın.makinenin ayarları yapılmamış heralde. bu helvayı 2006 da yapmadım yani. bu akşam yaptım. soğuttum,kestim ve hemen fotoğrafladım. dedimya daha tadına bakmak bile nasip olmadı.neyse ben lafı fazla uzatmadan tarife geçeyim.
tarif;
2 yemek kaşığı margarin veya tereyağı
2 su bardağı un
4-5 yemek kaşığı pudra şekeri
6-7 yemek kaşığı tahin.

önce margarini eritiyoruz ,eriyen margarinin üstüne unu alıp kavuruyoruz. .unun beyazlığını kaybettirmeden kavurmaya devam ediyoruz.kavurma işlemimiz bitince unu mutfak robotuna veya rondoya alıp bir iki dafa döndürüyoruz.topaklanan unları açtırmakiçin. tekrar tencerye alıp şekeri ekliyoruz bir iki çevirip tahini de ekliyoruz tahinin ölçüsüne siz karar verebilirsiniz. az katınca kuru oluyor. 6-7 kaşık tam iyi bence helvamız tencerenin ortasına toplanan bir hal alınca oldu demektir. altını kapatabilirsiniz. bir tepsiye veya borcama dökün.üstünü düzleştirin. ve soğuması için buzdolabına koyun. soğuyunca çıkartın ve dilimleyin. helvanız hazır.

aslında helva daha çok kış aylarında aranır ama ben şimdi yapmış bulundum. isterseniz siz kışı bekleyin. ama mutlaka yapın ......
Posted by Picasa

18 yorum:

keskinli dedi ki...

selam degisik bir helva cesidi olmus ellerine saglik sevgiler hayirli cumalar

uygarimizlahayat dedi ki...

Hımmmm görüntü süper, eminim tadı da öyledir ellerine sağlık canımcım...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ellerinize sağlık,severim tahini ve tahin barındaran herşeyi..

Disalce dedi ki...

bizdede sevilir helva...böyle değişik tarifler hoşuma gidiyor....tahini nasıl değerlendirmemiz konusunda fikir oldu...

ellerine sağlık..

fatosun mutfagından... dedi ki...

hayırlı,huzurlu cumalar...sevgiler canım

Adsız dedi ki...

canım ellerine sağlık tatlı krizi tuttu mu yaz kış dinlemiyor bence tatlının yazı kışı olmaz..çok güzel olmuş çokk

karakazan dedi ki...

Elifcigim,soguk kis gününde olsa iyi olurdu ama sicakta agir olmazmi?Sen yinde tadina bakinca söyle canim nasil oldugunu:)
Eline saglik benim büyük kizim cok sever tahinli olan seyleri.Eline saglik arkadasim.

selamlarimla,hayirli cumalar...

akasyakokusu dedi ki...

ellerine sağlık canım.nefis görünüyor.negüzel kokmuştur unu kavururken.
tahini bidon( bizde öyle derler )uyla alan biri olarak denemek isterim
sevgilerimle..

Mebrule dedi ki...

Bayilirim tahin helvasina, daha dogrusu hem irmik helvasina hemde tahin helvasina...Ellerine saglik...

Satilan helvalar gibi sert, kitirkitir mi oldu acaba?Bende tahin var ve Tr ye gitmeden degerlendirmek istiyorum...

Sevgiler...

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

ellerine sağlık canımmm,
eminim çok leziz olmuştur.
öpüyorum

Serap'la turuncu lezzetler dedi ki...

Değişik bir tarif olmuş harika görünüyor ellerine sağlık canım...kocaman sevgiler

Adsız dedi ki...

Elifcim ne kadar nefis bir tarif ben şimdiye kadar yapmadım desem inan, tarifini aldım yapacagım... ellerine sağlık canım....

Adsız dedi ki...

Mmmmmmm nefis olmuş görünüm ise harika...:)) ellerine sağlık...

fatosun mutfagından... dedi ki...

♥ Borçlarımızdan, ceza ve günahlarımızdan kurtulmak için bu gece dua edelim.. Allah affeden ve bağışlayandır, unutmayalım.. Eller semaya kalkıp, yürekler bir atınca bu gece, gözler sevinç yaşlarıyla dolacak.. Kandiliniz mübarek, dualarınız kabul olsun!

Adsız dedi ki...

Dertlerimiz kum tanesi kadar küçük, sevinçlerimiz Nisan yağmuru kadar bol olsun. Bu mübarek geceniz sevapla dolsun. Kandiliniz mübarek olsun.

ayca ve tugce

tadınadoyamadım-dilek dedi ki...

Elifcin
Nerelerdesin?

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

canım özledim,nerelerdesin...

MUTFAKISTAN dedi ki...

cok guzel gorunuyor eline saglik
tahin daha cok lezzet veriyor helvaya ,sevgi;er

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails