14 Mayıs 2008 Çarşamba

böğürtlenli ve vişneli dondurma


canlarım bir iki gün yoğunluğumdan dolayı internete giremedim. sizin sayfalarınızı ziyaret edemedim. ama inanın aklım hep buralardaydı.en büyük hobim oldu blogum benim için. tarif yayınlamak, arkadaşlarıma yorum yazmak,tariflerine bakmak,resimlerini görmek bana ayrı bir zevk veriyor.inşallah bu hobim geçmez de yıllarca bu blog işini sürdürebilirim.

iki üç gün boyunca yoğun bir şekilde bahar temizliği yaptım.temizliğimin arasında çok yorulduğumu hissettiğim bi anda aklıma dondurma geldi.. vee tabi girdim mutfağa dondurma yaptım.. tabii soğumasını beklemem gerekiyodu hemen yiyemedim ama olsun.donunca yedim. tadı enfes olmuştu...

tarif şöyle ;

• 1,5 su bardağı pudra şekeri
• yarım bardak böğürtlen,çeyrek bardak vişne
• 1 kutu krema
• 1 su bardağı yoğurt

• böğürtlen ve vişneyi derin bir kaba koyup içerisine pudra şekerini ekleyip 30 dakika bekletiyoruz.
• Kremayı mikser ile 2-3 dakika çırparak yoğurdu ilave edip çırpmaya 1 dakika kadar daha devam ediyoruz.
• meyveli karışımı ekleyip 1 dakika daha çırpıyoruz.
• Üzerini streç film ile kapatıp derin dondurucuda yarım gün bekletip servis yapıyoruz.


bence çocuklarımıza içinde ne olduğu belli olmayan dondurmaları yedirene kadar evde kendimiz yapıp güvenle yedirebiliriz.hem kendimiz içinde iyi bir atıştırmalık oluyo. özellikle dondurma sevenler her zaman dondurucularında bulundurabilirler


1 yorum:

sadiye dedi ki...

Ya ama kıskanıyorum nasıl oluyorda kendi dondurmasını insan kendisi yapar. Ben niye yapamıyorum hıııııııı niye :) İnan ki güzel görünüyor. Ama tadını merak ediyorum nasıl acaba eline sağlık. BEnde bir ara denerim inşallah
Vallahi bravo bir kaç arkadaşım da gördüm böyle sen de o gruptanmışsın vayyyyyyyyyyy ben yalnız kaldım yapmasını öğrenim evet
sevgiler canım

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails