18 Eylül 2008 Perşembe

bumbada yada kokostar


ramazan gene 'ne çabuk geçti' dedirtti.....

oysa daha layıkıyla değerlndiremedim bile.. yarısından çoğu gitti ve ben daha bir kere camiye gidip teravih namazı kıldım.. o da köyde haftasonu.. kızım da gelmek istedi benimle. tabi hale(abimin kızı) de annesiyle..başlarına bir tülbent attık. ve camiye götürdük onları. o kadar mutlu oldular ki...bizle beraber her rekata ayak uyurdular.. tabi arada bir gülüşmelerini duymamazlıktan geldik.. çünkü bizde küçükken illa takılırdık annemizin peşine.. gülecek hiçbişey yokken camide gülesimiz gelirdi.. .çünkü orda konuşmak gülmek yasak olduğu için cazip gelirdi heralde.. ........

ne diyodum.......

daha hatim bile indiremedim ramazan da...zaten mukabeleyede gidemiyorum..

ramazan sadece oruç tutmak. yemek pişirmek, sahura kalkmak, iftar etmek. olmamalı....keşke daha fazla değerliredebilseydim bu mübarek günleri..

allah layıkıyla yaşayan kullarından eylesin..

gelelim tarife:
daha bloğum yokken ve sessiz sessiz blog takibi yaparken sevilceden inciler bloğuyla karşılaştım.. çok güzel tarifler vardı.. bu tarifi de orda gördüm.. sonra baktım ki oktay usta da bu tatlıyı sevilceden inciler bloğundan alıp yapmış.
benimde buzlukta hazır rendelenmiş bekleyen hindistan cevizim vardı.. bumbada tatlısını yapayım bari dedim...

tarif yazmayı üşendiğim için. oktay ustanın sitesinden kopyala yapıştır yapıcam... ama resimler bana ait yanlış anlaşılmasın..
bu ara resim hırsızlığı çok fazla oluyomuş.. bende resim hırsızlığını kınıyorum.. bence çok ayıp. eğer yapıpta resmini koyamıyosan tarifide vermeyiver.. dimi ama...

Malzemeler :
250 gr margarin
1 çay b. pudra şekeri
2 yumurta
1 çay b. sıvıyağ
3 çorba k. kakao
1p. kabartma tozu
1p. vanilya
alabildiği kadar un
İç harcı için:
1 taze hindistan cevizi
1 çay b. tozşeker
1 fincan süt
şerbeti:
1 su b. tozşeker
2 su b.su

Hazırlanışı :
250 gr oda sıcaklığındaki margarini elinizle iyice yumuşatın. Üzerine yumurtayı kırın. Pudra şekerini,sıvıyağı ekleyin. Kakaoyu da ekleyip karıştırın. En son 4 su bardağı unu, kabartma tozunu ve vanilyayı ekleyin.Yumuşak bir hamur hazırlayın. Ceviz büyüklüğünde parçalar kopartın. İçlerine taze hindistan cevizi rendesi,tozşeker ve bir yumurta akını karıytırıp içlerine bir tutam koyup içli köfte gibi kapatın. İstersenizyuvarlayın isterseniz yumurta şekli verin.

Biraz zorlanabilirsiniz çünkü un kurabiyesi hamuru gibi kırılan bir hamur Şekil verdikten sonra tepsiye dizin ve 175 derecede pişirin. Daha sonra soğuk şekerli suyu üzerine dökün.Nefis bir tatlı..Blog arkadaşımız sevilcedeninciler e teşekkürlerimizle

ben üstüne çikolata sosu yapıp döktüm.. sizin tercihinize kalmış..


3 yorum:

fatosun mutfagından... dedi ki...

canım bende denemiş ve çok memnun kalmıştım bu kurabiyeden..seninkilerde çok güzel olmuş..ellerine sağlık öptüm elifim...allah gönlüne göre versin canımmm

Sevil Altunel dedi ki...

selam arkadaşım
tarifimi deneyipte beğendiğin için çok teşekkür ederim.başarılarının devamını dilerim.saygılar..

Gamze dedi ki...

Çok güzel görünüyolar :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails