27 Eylül 2008 Cumartesi

PATLICANLI KEBAP (iftar etkinliği)


MALZEME:


  • yarım kilo kuşbaşı et
  • 1 adet soğan
  • 2 adet sivri biber
  • 1 adet soğan
  • 4 adet patlıcan
  • yarım çorba kaşığı tereyağı
  • sıcak su
  • tuz,karabiber
  • kızartmak için sıvıyağ

soğanı yemeklik doğrayalım.tereyağını büyük bir tencereye alarak eritelim.önce eti sonra soğanı ekleyerek soğanlar pembeleşene dek kavuralım.et suyunu salıp sekince küp küp doğranmış domatesi ve doğranmış yeşil biberi etlere ilave edelim.üzerini biraz aşacak kadar sıcak su ekleyelim.karabiber ve tuzla tatlandırıp suyunu çekene kadar pişirelim.

patlıcanları alaca soyalım.halka halka doğrayalım.dilersek tuzlu suda bir süre bekletelim.çıkartıp kurulayalım.patlıcanları sıvı yağda fazla karartmadan kızartalım.fazla yağını süzüp bir tepsiye dizelim.kavurduğumuz eti patlıcanların üzerine dökelim.üzerini düzelterek orta dereceli fırına verelim.15 dakika kadar pişirelim.

patlıcanlı kebabımız sersive hazır.. dilerseniz daha fazla domates ve biber kullanabilirsiniz.. ben iki ölçek yaptım.. yani malzemelerin iki katını kullandım..

iftar etkinliğinin 4. haftası ev sahipliğini yapan http://hobievigardenya70.blogspot.com bloğunun sahibi arkadaşımıza gönderiyorum..kolay gelsin canım..

3 yorum:

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

mmmh "nefissss" görnüyor gercekten :) ellerine saglik canim ...

sicacik sevgileirmle...

kelebeklisaniyeler dedi ki...

Canimcim ellerine saglik,enfes,yanina da yogurt,eee hadi tabagimi bekliyorum...sevgiler

elma şekeri dedi ki...

ellerinize saglik.........
Sevgilerimle...........

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails